Yazar | Oğuz Tekin |
Türü | Kitap (Sergi Kataloğu) |
Basım Yılı | 2019 |
ISBN No | 9786057685001 |
Boyutlar | |
Sayfa | 128 |
Resim | 114 figür |
Dili | İngilizce/Türkçe |
Dizi |
ÖNSÖZ
2017 yılı sonlarında AKMED’de bir sergi açılması düşüncesi oluştuğunda, bunun için en uygun mekanın Kaleiçi Müzesi bünyesinde yer alan Aya Yorgi Kilisesi olacağı AKMED’de çalışan herkesin ortak fikriydi. Serginin konusunu da sikkeler ve tartı araç gereçleri üzerinden kurgulamak istedik. Böylece, diğer arkeolojik veya etnografik değeri olan eserlere nazaran küçük ve taşınabilir olan bu eserlerin sergi mekanına getirilmelerinde bir zorluk yaşanmayacağı gibi, sergilenmeleri de nispeten kolay olacaktı. Öncelikle, sergilenmesine karar verilen sikkeler, terazi ağırlıkları, teraziler ve kantarlar gibi materyalin sağlanmasına yönelik bir çalışma başlatıldı. Sergilenecek eserlerin pazarlar ve alışveriş gibi sosyal, kültürel ve ekonomik ortamının içinde verilmesine özen gösterildi; materyal, ancak, bağlamından kopartılmadan sergilendiğinde bir anlam ifade edecekti. Kilise, yapılan bir düzenlemeyle çok hoş bir sergi mekanına dönüştürüldü. Sergi mekanının tarihi ve otantik atmosferi, sergiyi daha da öne çıkardı, cazip hale getirdi!
Bu vesileyle, serginin açılabilmesi için her türlü kolaylığı gösteren Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü yetkililerine; sahip oldukları eserlerin geçici bir süre sergilenmelerine izin veren Suna ve İnan Kıraç Vakfı Kültür ve Sanat İşletmesi Genel Müdürü Özalp Birol’a; koleksiyonerler İzak Eskinazi, Zeki Karaoğlu, Çetin Erdem, Altan Tokgöz, Özkan Arıkantürk ve Bahadır Kalaycı’ya; koordinasyon aşamasında destek olan Gültekin Teoman’a; tüm sikke ve ağırlıkların fotoğraflarını çeken Arif Yacı’ya, terazi ve kantar gibi bazı eserlerin fotoğraflarını çeken Mustafa İncebacak’a; diğer görsel materyalin tespitindeki katkılarından dolayı Emrullah Can’a ve Türkçe metni İngilizceye çeviren Michael Sheridan’a en içten teşekkürlerimi sunmak isterim. Serginin tasarımı ve kataloğu ise Pattu Mimarlık tarafından yapıldı; bu vesileyle Cem Kozar ve Işıl Ünal’a teşekkürü borç bilirim. Gerek sergi hazırlığı aşamasında, gerekse elinizdeki kataloğun hazırlanmasında ve sonuçlandırılmasında azami titizliği gösteren Remziye Boyraz Seyhan’a müteşekkir olduğumu ifade etmeliyim. Kuşkusuz böyle bir serginin zamanında açılabilmesinde ve eksiklerinin giderilmesinde AKMED ekibini her zaman yanımda buldum; birlikte yapabilmenin mutluluğunu her biriyle ayrı ayrı paylaşmak ve onlara da en içten teşekkürlerimi sunmak isterim.
Son söz olarak, elinizdeki kataloğun basımına maddi destek sağlayan Vehbi Koç Vakfı’na, Genel Müdür Erdal Yıldırım’ın şahsında teşekkür ederim.
Oğuz Tekin